۲۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۵۷

گزارش خبری/

دغدغه شیرین ستاد تنظیم بازار کرمان/ شکر مهمتر است یا سیب زمینی!

دغدغه شیرین ستاد تنظیم بازار کرمان/ شکر مهمتر است یا سیب زمینی!

کرمان - خبرگزاری مهر: در حالی ستاد تنظیم بازار کرمان در آخرین جلسه بار دیگر به دنبال شیرین کردن طعم شکر در کام مردم کرمان بود که به نظر می رسد رسیدگی به وضعیت افزایش قیمت سایر کالاها نیز ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، این روزها مردم هر بار که برای خرید به یک مرکز فروش مراجعه می کنند طیف جدیدی از نرخ های رنگارنگ را می بیند این مسئله به یکی از دغدغه های اصلی مردم تبدیل شده است.

مردم درحالی امیدوارند این روند متوقف شود که برخی دلیلش را نوسانات ارزی می دادند و برخی سوء مدیریت مدیران دولت دهم را به ان نسبت می دهند با این وجود حقیقت نرخ تورم بالایی است که جامعه را رنج می دهد.

افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید مردم در بسیاری از کالاها خود نمایی می کند و در این میان مردم توقع دارند با نظارت جدی بازرسان و جریمه متخلفان آنچه در طیف گوناگون دلایل افزایش قیمت که سهم تخلف فروشندگان است کاهش یابد.

هر چند که این سهم در مقابل سایر دلایل بسیار اندک است.

یکی از ابزارهایی که باید در این خصوص به صورت فعال نقش خود را ایفا کند ستاد تنظیم بازار استانها محسوب می شود اما توجه ستاد تنظیم بازار کرمان به صورت عجیبی بر روی شکر شکل گرفته است در حالیکه کالاهای اساسی تری وجود دارد که نظارت بر روی آنها می تواند حداقل در کوتاه مدت مشکلات مردم را کاهش دهد.

هر چند بهبود وضعیت شکر می تواند امری مطلوب باشد اما به طور قطع ضرورت زندگی عادی مردم شکر نیست و گرانی و ارزانی یا در دسترس بودن ان برای عموم جامعه نمی تواند به عنوان مشکلی اقتصادی در راستای تامین معیشت عام محسوب شود.

هر چند مسئولان دوست دارند با شکر کام مردم را شیرن نگاه دارند اما باید به این نکته اساسی توجه کنند در حال حاضر کاهش قیمت کالاهای اساسی مانند گوشت، مرغ، تخم مرغ، نان و سایر کالاهای مورد نیاز مردم اهمیت بسیار ارجح تری نسبت به شکر و قند دارد. آیا کاهش نرخ سیب زمینی که با رشد عجیبی مواجه است مهمتر است یا قیمت شکر که گاهی یک خانواده در طول هفته به سراغش هم نمی رود.

در هر صورت باز هم شکر محور خبری آخرین ستاد تنظیم بازار کرمان شد و مسئولان دغدغه شکر داشتند.

در جلسه ستاد تنظیم بازار استان مقرر شد عرضه شکر فله ای به واحدهای بسته بندی ممنوع شود.

در این جلسه محمدعابدی نژاد با اشاره به زیاد بودن شکر در بازار و قیمت ارزان آن، گفت: عرضه شکر فله ای به واحدهای بسته بندی ممنوع است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سیب زمینی طی روزهای اخیر گران شده، تصریح کرد: این امر به دلیل صادرات سیب زمینی از استان کرمان و همچنین فاصله برداشت بین کشت اول و دوم صورت گرفته است.

عابدی نژاد در این جلسه ضمن بررسی مشکلات گاز مایع در فهرج ، گفت: در این شهرستان سیلندرهای گاز مشکل دارند که شرکت مربوطه باید این مشکل را حل کند ، در غیر اینصورت این شرکت پلمپ خواهد شد.

وی از عرضه تخم مرغ از فردا در استان کرمان به قیمت کیلویی چهار هزار تومان خبر داد.

عابدی نژاد با اشاره به برپایی نمایشگاه طرح ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان در استان کرمان تصریح کرد: در این نمایشگاه 4 هزار و 770 تن شکر ، 393 تن نخود ، 590 تن عدس ، هزار و 170 تن مرغ منجمد ، 196 تن گوشت قرمز منجمد برای استفاده ی همشهریان عرضه می شود.

وی از اصناف خواست از امروز برای تأمین میوه ، خرما و زولبیا و بامیه ی ماه مبارک رمضان تلاش کنند.
 

کد خبر 2078604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha